De diversifiëring van basisvoertuigen zet zich ongeremd verder in de kampeerautobranche nu de Erwin Hymer Groep een akkoord heeft afgesloten met VW voor de levering van 6000 Crafters voor het bouwen van kampeerbussen.
Steeds meer kampeerautofabrikanten geven de voorkeur aan andere basisvoertuigen om de problemen bij Fiat te omzeilen. De Crafter blijkt alvast één van de winnaars te worden. Verwonderlijk is dat niet. De bestelwagenuitvoering leent zich immers uitstekend als basis voor een kampeerbus zoals reeds bij VW zelf was te zien met de Grand California.
Lengtes
Met drie lengtes gaande van 6, 6.8 en 7.4 meter biedt hij beduidend meer mogelijkheden voor ruimere kampeerbussen als de concurrentie.
Deal
De deal met VW werd gesloten voor alle merken van de groep: Bürstner, Carado, Dethleffs, Etrusco, Hymer, Laika, LMC, Niesmann+Bischoff en Sunlight. Naast de Crafter bestelwagen bekijkt de EHG ook de mogelijkheden om de Crafter chassis variant in te zetten als basis voor nieuwe campermodellen. Er wordt ook bekeken of de Transporter basis T6.1 dienst zou kunnen doen om een modelreeks op uit te bouwen.
Dergelijke initiatieven bieden de toekomstige klanten een bredere keuze aan basisvoertuigen en kunnen alleen maar toegejuicht worden. Het tijdperk waarin de Stellantis basisvoertuigen (Fiat, Peugeot en Citroën) quasi alleenheerschappij hadden, is duidelijk voorbij !
bron;William Smesman
Kampeerwereld
Weergaven: 29