Competitieve markt vraagt nadere investeringen; leden NKC behouden gebruikersrecht met het Campercontact PRO-abonnement.
Maart 2022
In maart 2022 is de ledenraad van de NKC akkoord gegaan met het voorstel om de app Campercontact te verzelfstandigen. Het digitale platform voor camperaars kan op deze manier haar groei verder versnellen op de Europese markt die zich op dit moment kenmerkt door een hevige competitie door verschillende aanbieders.
Snelle besluitvorming
Juist in deze marktomstandigheden zijn naast stevige investeringen, ook specifieke kennis en snelle besluitvorming essentieel om succesvol te kunnen zijn. De NKC hecht grote waarde aan het platform. Campercontact is voor de leden van de NKC uiterst belangrijk gebleken. Ook in de toekomst wil de NKC haar camperaars optimaal servicegemak bieden met deze app. Echter, de stap om als vereniging hier vol in te investeren wordt niet als core business gezien, vandaar dat is gekozen voor de weg van verzelfstandiging van Campercontact.
Het traject
De afgelopen maanden is het traject van verzelfstandiging ingezet onder begeleiding van externe deskundigen en specialisten. Dat heeft geresulteerd in de oprichting van een aparte entiteit (b.v.) in januari van dit jaar. Daarin is de NKC meerderheidsaandeelhouder en heeft het onder meer actieve vertegenwoordiging in de raad van commissarissen.
Pro-abonnement
In de overeenkomst tot verzelfstandiging is vastgelegd dat in het NKC-lidmaatschap het Campercontact PRO-abonnement, zowel de app als de website, altijd is inbegrepen. Op deze manier wordt de camperaar door de NKC voorzien van een zich verder ontwikkelend en up-to-date platform met camperovernachtingsplekken en inspirerende routes.
Stan Stolwerk, directeur-bestuurder van de NKC: ‘Dit is wederom een belangrijke stap in de ontwikkeling van de NKC. We borgen de groei, in omvang en functionaliteit, van Campercontact in een concurrerende Europese omgeving. Tegelijkertijd weten we zeker dat onze leden te allen tijde de beschikking blijven houden over deze bewezen succesvolle service. Ik ben blij met deze stap en ben er ook van overtuigd dat we de externe financiering rond gaan krijgen. De relatie van Campercontact met de NKC blijft innig ook nu ze op eigen benen staan en een zelfstandige koers varen’.
Jorian Keij, CEO Campercontact: ‘Wij zijn heel blij met deze stap. Het geeft ons de mogelijkheid om Campercontact verder uit te bouwen en onze ambitieuze Europese groei verder voort te zetten. De NKC is daarbij een geweldige basis gebleken, en zal dat blijven, voor een optimale uitwisseling van ervaringen, inzichten en netwerken. Zo bieden we de camperaar nog meer reiscomfort; nu en op de lange termijn’.
Weergaven: 126