Deze website maakt gebruik van cookies

Wij gebruiken cookies om jouw gebruikservaring te optimaliseren, het webverkeer te analyseren en voor persoonlijke advertentiedoeleinden. 

     

Bip & Go “Wees op je hoede voor valse e-mails en sms-berichten!”

Reis zonder te hoeven stoppen met de tolbadge van Bip&Go

Nieuws van Bip & Go

Zoals je misschien al weet, worden er vaak e-mails en sms-berichten verstuurd die lijken op officiële berichten van merken, waarbij de kleuren, logo’s en handtekeningen worden nagebootst. Ze zijn bedoeld om je je persoonsgegevens te ontfutselen en kunnen iedereen treffen.

We geven je dan ook graag enkele tips om na te gaan of je een echte Bip&Go-mail of -sms hebt gekregen:

Controleer de afzender:

Onze e-mails zijn altijd afkomstig van een adres dat eindigt op @bipandgo.com.
bijvoorbeeld: info@bipandgo.com, serviceclient@bipandgo.com of bijvoorbeeld @xxxx.bipandgo.com, zoals in mafacture@mail.bipandgo.com.

Verstrek nooit gevoelige informatie:

We zullen je nooit vragen om je gebruikersnaam, wachtwoord of bankgegevens per e-mail, sms of telefoon.

Wees voorzichtig met links: Onze e-mails en sms-berichten linken alleen naar onze beveiligde website (https://www.bipandgo.com) of de websites van onze officiële partners.Beveiligde website:

In de adresbalk van onze website zie je een hangslot en ‘https://’ voor het adres, wat aangeeft dat de verbinding beveiligd is

Wat moet ik doen als ik een verdacht sms-bericht ontvang?

  1. Onze sms-berichten bevatten duidelijke informatie, zonder spelfouten of verdachte links.
  2. De berichten zijn altijd afkomstig van de afzender die geïdentificeerd is als “BipandGo”.
  3. We vragen nooit naar wachtwoorden of bankgegevens.
  4. Als er een link is, controleer dan of deze naar de officiële website leidt: https://www.bipandgo.com/.

Wat als je twijfelt?

Denk je dat je een verdachte e-mail of sms hebt ontvangen? Stuur die dan meteen door naar onze klantendienst op het adres serviceclient@bipandgo.com en vermeld in het onderwerp ‘Phishing’.

Je kan ze ook doorsturen naar de overheid via de website fraudehelpdesk.nl. Algemeen raden we je aan om verdachte berichten niet te beantwoorden en nooit te klikken op een link of een bijlage in dergelijke berichten.

Wat als je toch gevoelige gegevens hebt verstrekt?

  1. Je account: Verander meteen je wachtwoord.
  2. Bankgegevens: Neem onmiddellijk contact op met je bank en blokkeer indien nodig je kaarten.

Bedankt voor je vertrouwen en nog een fijne rit!

Het Bip&Go-team

Weergaven: 41

Related Posts

error: